Samsung Galaxy Ace 2 GT I8160 için yayımlanmış en son resmi Türkiye rom olan XXLH4'ü yüklemek için gerekli dosyalar ve yükleme adımları aşağıdadır:
ROM YÜKLEME
Aşağıdaki bağlantılardan gerekli dosyaları indirin.
- Samsung Galaxy Ace 2 GT I8160: Android Gingerbread 2.3.6
- Odin3
SkyDrive
- Odin3 programını çalıştırın.
- Telefonunuzda Ayarlar -> Geliştirici seçenekleri kısmına giderek USB hata ayıklamayı etkinleştirin.
- Telefonunuzu kapatın. Telefonunuzun güç düğmesi, ses kısma düğmesi ve ev düğmesine aynı anda basarak yükleme moduna alın. Warning yazılı ekranı görünce ses açma tuşuna basın. Karşınıza Android logosu çıkacak.
- Telefonunuzu USB kablosunu kullanarak bilgisayara bağlayın. Telefonunuzu bağlayınca Multi Downloader'ün ID:COM kısmının sarı olduğunu göreceksiniz. Eğer sarı olmadıysa Samsung telefon sürücüleri yüklenmemiş demektir. Windows 7 bu sürücüleri Windows Update üzerinde otomatik olarak yükleyebiliyor. Eğer sürücüler otomatik yüklenmezse buraya tıklayarak kendiniz indirin ve kurun.
- Pit yazan kısıma rar dan çıkan Pit dosyasını yerleştiriyoruz.
- PDA yazan bölüme Code ile başlayan dosyayı yerleştiriyoruz.
- CSC yazan yere de CSC ile başlayan dosyayı yerleştiriyoruz.
- "Start" düğmesine basın. İşlem tamamlandığında telefonunuz yeniden başlayacak.
BURAYA KADAR TÜM İŞLEM TAMAM FAKAT TELEFON TÜRKÇE DEĞİL ŞİMDİ DE ONU AYARLAYACAĞIZ.
- İlk olarak bu dosyayı indiriyoruz. İndirmek için tıkla
- Yukarıda ki işlemlerde anlatıldığı gibi telefonu DOWNLOAD moda al
- İndirdiğin dosyayı PDA yazan bölüme yerleştir.
- Start a bas işlem bittiğinde telefon tekrar açılacak.
- Aram ekranın da *#272* imei # şeklinde tuşla
- Açılan bölümden TUR seç ve işlemi tamamla
UYARI : GB Dönme işleminden sonra telefona 4 GB boyutunda ki güncellemeyi kesinlikle kurmayınız.


yapamıyorum resimli açıklama yokmu yardım lütfen
YanıtlaSilBundan daha açık bir anlatım olamaz.
SilPaylaşım için teşekkürler admin, genelde orjinal roma geçildiğinde 4 mb'lik güncellemeyi yükleyince telefon arızalanıp brick oluyordu. Aynı sorun devam etmekte mi?
YanıtlaSilO tür bir sorun duymadım şimdiye kadar.
SilEmin misiniz daha önce jb'nin tanıtım romunu kurduğumda tekrar gbye dönmek istediğim zaman gbye döndüğümde 4mblik güncelleme sonucu full brick olmuştu da.. Riskli bir durum kesin bir yanıtı varmıdır acaba?
YanıtlaSilKesin bir şey söyleyemeceğim ama 4mb bir güncellemeden dolayı telefonun brick olma olasılığı hemde full brick bana biraz tuaf geldi
Siloluyor Hasan bey bizzat basıma geldi.
SilTuhaf ama başıma geldi. Bu rom resmi yazdığınız için acaba aynı şeyin olma olasılığı yok mudur.
YanıtlaSilBu direk siteden alınmış Türkiye için en güncel olan resmi yazılım yani bunun üstüne nasıl bir 4mb güncelleme olabilir ki ?
SilXXLK4 sürümünü yükleyince oluyor sizin verdiğiniz yani XXLK6 en güncel sürümüdür bunda bişey olmuyor
SilHiç bir fikrim yok o kadar anlamıyorum vallahi.
YanıtlaSilyapamıyorum yapamıyorum çıldıracam valla jelly bean daha kolaydı bu çok karışı offfffff
YanıtlaSilaly
Hocam önce rusya romu kurmanız gerekliymiş.
SilSamsung ekranında kalıyor rusya romu kurmazsanız.
Önce rusya romunu kurup üstüne türkçe romu flashlayacaksınız. Ayrıca 4mb'lik güncelleme geliyor ve kurmamanızı tavsiye ederim telefonunuz BRİCK olabilir bu sorunu düzeltmemişler.
cihat özkan kardeşim rusya roomu indirdiğin sitenin adresini buraya atabilir misin. yukarda şunu mu anlatıyorsun doğru anlamışmıyım. önce rusya roomu yükleyeceğiz. sonra aynı şekilde rusya roomu yüklediğimiz gibi rusya roomun üzerine türkiye roomu yükleyeceğiz değil mi
YanıtlaSilHasan hocam bu olayi daha aciklayici anlatir misin indirdigimiz odin, multi dowlander degl burdaki ben baska yerden indirdim telefonu gurmuyor. Ayrica pda kismindan baska yerlere diger dosyalardan birini koyurmuyuz cunku icinde 3 tane tar dosyasi olan bir rar dosyasi daha indiryoruz budaki linklerden onlar ne ise yariyor
YanıtlaSilbu nasıl anlatım böyle bahsettiğin option kısmında one package diye bir seçenek yok ordan burdan alıntı yapıp buraya koymayın eger bilmiyorsanız doğru dürüst anlatım yapamıyosanız bırakın bilenler yapsın
YanıtlaSilBu kadar güzel yorum yapacağınıza siz yapın biz kullanalım o zaman. Benim elimde Galaxy Ace 3 olmamasına rağmen burda birilerine yardımcı olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Siz yapamıyorsanız bu benim sorunum değil sanırım.
SilSaol hasan hocam süper anlatım daha iyisi olamazdu (onur cann 0 bilgi ile bu işi yapamazsın) hasan hocam sadece sondaki dil olayı gereksiz onun haricinde süper anlatım saol....
SilDostum şimdi herşey tamam mı rus romu'da var değil mi anlatımın içinde hepsi bu mu ? Sırasıyla yaparsam olur mu? Rus romu gerekli falan diyorlar gerek var mı
YanıtlaSilDostum bu işlemleri bizzat arkadaşım yaptım hiç bir sorun yok fakat dediğim gibi güncellemeyi yükleme
SilTamam dostum eyv. deneyelim o zaman :)
YanıtlaSilaram ekranına *#272* imei # ya< demişsin de o arama ekranı mı aram ekranı ne ?
YanıtlaSilArama ekranı.
SilBir sorum daha olacak yazılım güncelleştirmeyi kurmamamız mı gerekiyor ve jb geldiğinde yükleğemeyecekmiyiz?
YanıtlaSilBu sürüme yeni geçtiysen 4 mb bir güncelleme var onu yapma yazılım güncelleme geldiğinde sitemizden duyurulur o zaman JB yükleyebilirsiniz direk olarak.
SilUsta teşekkür ederim ilk rus romunu yükledim oldu zaten içinde türkçe seçeneğide vardı fakat ben yinede şu anda Türkçe romu kuruyorum. İlk Türkçe romu kurmayı denedim dondu kaldı olmadı. Rus romu kurunca oldu. Fakat merak ettiğim güncellemeyi yüklersek ne olur ve imeili kodu yapmazsak ne olur ?
Silbenim anlamadığım jb portekiz sürümünü kurdum ve türkiye için 2.3.6 ya dönmek istesem aynı şekilde odin ile türkiye romunu direk kursam ne olur ?
YanıtlaSil*#272*imei# imei nası yazılcak oraya kardeş
YanıtlaSilTelefonun imei sini *#06# yaparak öğrenebilirsiniz.
Sil4.1.2 portekız surumunden tekrar buna donersek garantı kapsamından çıkar mı çok acil yoksa zaten çıktı mı
YanıtlaSilBeyler, telefonuma 4.1.2 Portekiz ROM Yükledim, daha sonra Rusya ROM'una döndüm. Peki, Türkiye için Jelly Bean 4.1.2 çıktığında sorunsuz bir şekilde ODIN ile güncelleyebilir miyim?
YanıtlaSilBirde, telefonum garantiden çıktı mı?
Hayır çıkmaz.
SilCevabınız için teşekkür ederim.
SilHocam şimdi birkaç sorum olacak benim.Telefonum ace2 bende jb yüklemek istiyorum fakat odin kies falan tam anlamıyorum fakat jb yüklemeyi anladım yapmayada niyetliyim.Fakat türkiyeye resmi jb güncellemesi geldiğinde portekiz sürümünü odin ile kuranlar veya sammobile nin sızıntısını kullananlar resmi güncelleme türkiyeye gelince ne yapacaklar normal bir şekilde kies den mi güncelliyeceğiz.Yoksa 2.3.6 döndürüp zahmetli bir işe girişip sonra mı güncelleyeceğiz.Bazı forumlarda ise portekiz ve sızıntı rom kullandıktan sonra resmi güncelleme üstüne geldimi telefon anakartına zarar geliyormuş.Lütfen bu konuda bilgilendirin beni ona göre bende yükleyip yüklemeyeceğime karar vericem kolay gelsin :)
YanıtlaSilÇok basit bir şekilde yapabilirsiniz. Tek yapmanız gereken Türkiye romunu indirmek ve portekiz romu gibi odin ile yüklemek.
Silarkadasım jb yükledim ben ace 2 aynı sekilde çok kasıyoçok yavastavsiye etmem şuanda geri dönüs yapıyorum gb ye tarihte baya bi geçmiş inş yükleme yapmamışındır.
Silpeki hasan hocam ben jb dendonuş yaptım bu konudan fakat rusya verrrsiyonunu yukledim türkçe dili sectim türkçe versiyonunu yüklemedim sorun teşkil edermi bu şekilde
Cok tesekkur ederim resmi guncellemeye cok az kaldı zaten bekleyecegim
YanıtlaSilarkadasım bn jb portekizi yukledim tel donmalar oluyor bn tel ilk aldıgım gibi istiyorm android 2.3.7 nerden bulabilirm lutfen cvp verin
YanıtlaSil2.3.7 değil 2.3.6 olacak. Sitemizde mevcut. Romlar kategorisinden bulabilirsiniz.
Silya tel ilk aldıgımda ram 700 lerrdedi portekiz jb attım 500 lere indi yine 700 olsun diye bu surumu attım fakat aynı rom 555 gozukuyo :(
YanıtlaSilRam jb siz 2.3.6 da 555 gözüküyor zaten moruk neyin kafasındasın ;)
Silhocam telefonu kapatıp ses açma kapama ve ana menuye basılı tuttuğumda soru cıkmıyor direk rebot your system yazısı filan cıkıyor
YanıtlaSilxxlsj diye verdigin rom s2 nin romu kardeş iyi baktınmı bunu yayınlarken
YanıtlaSilöNCELİKLE TEŞEKRLER RUS ROMU BU TÜRK DEĞİL YÜKLEDİM AYRIYETEN TÜRKÇE DESTEĞİNİ YÜKLEMEYE GEREK YOK ZATEN ŞİFREYİ GİRDİKTEN SONRA DİL SEÇ VAR ONU TÜRKÇE SEÇTİM ZATEN TÜRKÇE OLDU KENDİSİ YAZILIM GÜNCELLEDİ 38.46 MB UNUDA YÜKLEDİ EN SON SÜRÜM YAPTI YASAL 2.3.6 AMA PDA:LL2/PHONE:LL2/CSC:LL2(SER) OLDU KİESDE (TUR) OLMASI GEREKİRKEN (SER) OLDU.SIKINTI BU DİĞER SIKINTIDA BAZI OYUNLAR YAN UYGULAMALAR SİSTEME KURULU YANİ SİLİNMİYOR BUNUN ÇÖZMÜ VARSA ÖĞRENEBİLİRMİYİM.....
YanıtlaSilkardeşim bende geri dönmek istiyorumda linkler kırık galiba tıkladığımda bişey açılmıyor bu yazı çıkıyor "Unable to connect to database" nasıl geri dönecem ayrıca sızıntı romu kurdum portekiz romunu üzerine kurmaya çalıştım odin fail yazdı olmadı yani geri dönmek istiyorum faciya bişey bu çok ağır sinir ediyor insanı
YanıtlaSilPortekizi yükleyemem sebebiniz. Re-partion yazan kısımda ki işareti kaldırmanız gerekmektedir. Linkler ile de ilgileniyorum.
SilLink çalışıyor bir sorun yok. Eğer kırık gibi görünürse sayfayı bir kaç yenileyin.
Silçok sağolun hocam allah razı olsun birşey daha sormak istiyorum yükleyeceğim portekiz romundan sonra root etmek istiyorum mümkünmü ve root etmek istememde şundan dolayı arkdaşlarım root edersen gereksiz programları silersin performans artışı olur dediler gerçekten olurmu ve bu web sitenizde şu sayfa sanırım android 4.1.x ler için root etme işlemini anlatmışsınız öyleyse yapiyim dedim ama önce soriyim dedim
YanıtlaSilhocam bir şey daha söylemeyi unuttum 2.3.6 linkleri şimdi açılıyorda 419 ve 450 mblik dosya var yandex 494 yandex disk 450 ikiside incekmi
YanıtlaSilbir şeydaha hocam :) 4 gb boyutundaki güncelleme nedir ne güncellemesidir yani açıkçası biraz bahsetmenizi istiyorum zahmet olmazsa
YanıtlaSilBen telefnuma jb portekz rom yükledm ama tel yavasladi ve oyunlarda kasıyor. Ben tekrar 2.3.6 ya dönmek istyorum bunu nasl yapcm ve yaparsam bi sorun olurmu Telefnumun eski halinde olmasni istyorum. Yardm hasan hocam?
YanıtlaSilhocam lütfen cevap verin bunların hepsini indirmelimiyiz
YanıtlaSilEvet. Anlatımı tam olarak okuyunuz zaten tüm her şey yazıyor.
Siladmin sammobileda XXLK6 var burdaki XXLK4 pek anlamam ve işinede karışmak istemem ama bu verdiğin rom güncel değil sanırım
YanıtlaSilGüncelliklerine göre değişiyor örneğin şuanda en güncel olan XXLL2 Almanya için olan.
Siladmin ben burdaki türkiye sürümünü kurdum açılmadı sonra sammobilden indirdim türk versiyonu yine açılmadı sonra en sonki rusya sürümünü indirdim oda açılmadı :D samsung galaxy ace 2 yazan yerde takılıyor açılmıyor önceden jrllbean kurmuştun yine bu siteden sonra stock roma ilk aldığımdaki gibi olsun diye kurmaya çalışıyorum olmuor önerin varmı
SilOdin ile yükleme yaparken re partion yaza tiki kaldır sonra tekrar yükle ilk açılme 5-10 dk sürebilir
Silzaten re partionda tik yok bekleyeyim bakalım açılır heral :) açılmazsada jellbean kurarım tekrar sorun yok :)teşekkür ederim yardımın için bu arada site gerçekten güzel aklıma gelmişken bu ace 2 için overclock rom varmı ?
Siladmin telefonu açtımda bu defada şu sorun var sürüm rusca oldugundan sisteme farmfrenzy gibi saçma uygulamalar kurulmuş ve kaldıramıyorum cihazı rootladım yinede kaldıramıyorum ne yapmam gerek yer kaplicak boşu boşuna
Siltamam admin onuda hallettim root ununstaller diye bir program buldum klavyeyi bile kaldırıyo :D sildim gereksiz herşeyi arkadaşlar bu işlemlerle baya şey öğrendim diyebilirim tabi adminin yerini tutmaz ama sorun yaşarsanız sorabilirsiniz bildiğim kadar yardımcı olurum :) ayrıca jellbean yükleme ve rootlama işlemlerinide yaptım o konudada soru sorabilirsiniz zaten admin görürse benden daha ayrıntılı cevaplicaktır sorunuzu ama bazen yoğun oluyor cevap geç geliyor
Silyükledim ama bazı uygulamalar var telefonda bunladı kaldıramıyorum silemiyorum lütfen cevap yazarsanız
YanıtlaSilOnlar sistem ugulamalarıdır zarar gelmez merak etmenize gerek yok
Silcevabin icin saol da onlar sistem uygulamasi dildi yani rus uygulamalar oyun falanda vardi bn rotladim teli kaldirdim onlari
YanıtlaSilkardeşim kg bir sorum varda benim telefonuma yükledim sorunsuz bi şeklde yüklendi yukarda türkçe dil paketini indirin yazıyor telefonu açtığımda orda türkçe war acaba gerek warmı tekrardan indirmeye ???
YanıtlaSilTürkçe var tabi ki ama türkiye için olan bir rom değil fakat sorunsuz kullanabilirsiniz tabi ki
Silsayın admin
YanıtlaSilben iki yükleme işlemini de yaptım. ama imei girişi ile geleceğinden bahsettiğiniz TUR çıkmıyor.
birde ikinci yükleme de tek olarak yüklememizi istediğiniz kısımda odin hata veriyor. bu aşamada yapılacak bir şey var mı veya yanlış yaptiğim kısım ne olabilir.
saygılar emeğinize sağlık
hata vermesi re-partion yazan bir bölüm var odin üzerinde o işaretli olmayacak. Tüm işlemleri yaptıktan sonra TUR çıkar tarafımca denendi bu yöntem
Silo imei işleminde ne oluryor kardeşim ?
YanıtlaSilromdan sonra imei gidiyor ve bunu yapınca gerimi gelir ?
YanıtlaSilRomdan sonra imei gitmez. O yaptığınız işlem ise telefonunuzu Türkiye sürümü olarak güncellemek gibi birşey yani Türkiye'de kullanıldığını belirtmek gibi.
Silhasan bu emai işlemini yapmazsak bi sıkıntı olurmu verdiğin romu kurdum içinde türkçe dili var ama imei tur yap dediğin kısmı yani türk romunu indirip kurmadım direk ilk romdan kurup türkçe dilini seçtim bır sıkıntı olurmu yapmazsam?
YanıtlaSilhasan emeğine sağlık yazdığının hepsini bire bir yaptım telefonum süper çalışıyor tüm güncellemelerinide yaptım sorunsuz brick ne bilmiom ama o brick denen şeydende olmadı telefonum uçak oldu emeğine sağlık hacım
YanıtlaSilbenim bilg. windows 8 bu yukarda verilenleri indiriyorum ama dosya açılmıyor
YanıtlaSilbazi oyunlar ve uygulamalar yuklu onlari nasil silecez ??
YanıtlaSilAnlatılanları aynen yaparsanız sorununuz düzelecektir. Arkadaşın ilk verdiği RUS ya sürümü. İlk önce RUS sürümünü yüklüyorsunuz doğal olarak RUS lar için özelleştirilmiş ve bir takım programlar vs. eklenmiş. Daha sonra RUS sürümü üzerine TÜRKİYE için yapılmış olan sürümü yüklüyorsunuz. RUS sürümündeki o programların hepsi gidiyor. Telefonu satın aldığınızda ne vardıysa onlar gelmiş oluyor. Ben arkadaşın anlattıklarını aynen yaptım hiçbir sıkıntı olmadı. Aklıma takılan sadece tekbir soru kaldı. Şuanda güncelleme olduğuna dair uyarıyor telefon acaba güncellemeyi yaparsam telefon brick olacak mı?
SilHasan bey ben bunu 1 ay önce jb yaptık sizinle sonra geri gb ye döndük bana 4GBlik güncellemeyi yüklemeyin demiştiniz en basta sonraya tıklamıştım 4. kez geldi yüklesem bişey olurmu bilgilendirirmisiniz arkadaş yeni aldı telefonu güncel şuan benimkiyle farklı yeni şeyler gelmiş bende güncellemek istiyorum ama brick olurmu yani 4. kez bildirim geldi yüklesem bişey olurmu lütfen cevap verin.
YanıtlaSilre partition tikli olucak mı
YanıtlaSilrom atıcaktım ki download modda şarjım bitti teli şarja takıyorum ama hiç bi tepki vermiyo napıcam ya dolu pille denemekten başka bi çaresi var mı
YanıtlaSilKardeş Bende Türkçe Var İşareledim Herşey Türkçe Ama Bazıları Yabancı Dİlde Türkçe Uygulamayı Yüklemesem Olurmu
YanıtlaSilarkadaşlar bişey sorcam ben telefonu yeni aldım ace 2 ama telefonun dokunmatiği bazen kendi kendine basıyor kilitleyip açınca düzeliyor neden olabilir
YanıtlaSilarkadaşlar ben telefonu yani aldım ace 2 ama telefonun dokunmatiği bazen kendi kendine basıyor bu neden olabilir kilitleyip açınca düzeliyor sürekli olmadığı için donanımsal olduğunu düşünmüyorum
YanıtlaSilMerhabalar bir sorum olacak ben sitenizden JB güncellemesi atmıştım şimdi 2.3.6 ya dönmek istiyorum direk bu romu odin ile yüklersem eski haline gelecek ve garantiye girecek mi? kolay gelsin.
YanıtlaSilkardeşim çok sağol 4 mb gücelleme falan istemedi hemde
YanıtlaSilÜstadım az önce yaptım ve gayet güzel çalıştı. Eline Emeğine sağlık
YanıtlaSilAdmin Ben yazılımı yükledim telefon açılınca samsung galaxy ace resmi donup kalıyo telefon açılmıyo donuyor ne yapabilirim
YanıtlaSilkardeş bu türk sürümü olduguna eminmisiniz rus yazıyodu birde bu sürümleri değiştirince telefonun garantisi gidermi kardes
YanıtlaSilkardes bu türk olduguna eminmisiniz yükledim rus yazıyodu birde hani bu sürüm değiştirince felan telefonun garantisi gidermi
YanıtlaSiltürkçe yazılımıda yandex den versene lütfenn
YanıtlaSil[YARDIM]
YanıtlaSilelimde ace 2 var
4.1.2 den2.3.6 ya çevirdim
ve 4 mb lik bir güncelleme geldi
kur dedim
ve telefon kurduktan sonra kapandı bir daha açılmadı
hard brick/full brick olu
nasıl download moduna alırım?
usb jig işe yarar mı yardım edin !!!
kardeşim sorunsuz yaptım ellerine kollarına saglık. fakat imei adresini yapamadım link kırık duzeltırmısın tek o kaldı ?
YanıtlaSilArkadaşlar benim anlamadığım ben indirdim yükledim türkçe dosyasını indirmedim direk olarak rusçadan türkçe seçtim oldu
YanıtlaSilpit nerde nasıl yapılıyo
YanıtlaSilSelamlar, admin kardeşim iyi güzel anlatmışsın ve olduda, fakat telefon Ruşça, belirttiğin gibi. TUR yapmak için hotfile'dan koyduğun bağlantıyı indiremiyorum. Yeni bir link eklersen sevinirim.
YanıtlaSilNot: Herkesin yorumu gibi buda görmezden gelinmesin lütfen.
kardeş hotfile kapalı yenile linkii
YanıtlaSilTürkiye ROM'un Linki Yok Kardeş
YanıtlaSilslm hocam önce bizi böyle bir komuyla ilgili aydınlatınğın için tşk yanlız benim cihaz yurt dışı ve 4,1,2 yükiü ve ben bir türlü 2,3,6 getirmedim hep hata veriyor ve söylediğiniz bütün adımları takip etim ve uyguladım kesinlikle rusya rom da cihaz odinle hep hatta veriyor çöktü şam çaresis nekliyorum uygalamdadığım birşry kalmdı..yardımcı olabilirmisiniz
YanıtlaSil